اکنون تسلا تلاش میکند خستگی رانندگان خود را از طریق ویژگی جدیدی به نام "هشدار خستگی راننده" اندازهگیری کند. این ویژگی از دوربین موجه به داخل کابین استفاده میکند - که برای اطمینان حاصل کردن از اینکه راننده به جاده تماشا نمیکند و روی تلفن همراه خود نیست تا ویژگیهای چهره مرتبط با خستگی را اندازهگیری کند، مانند تعداد آغازهای خواب و تعداد چشمبندیها. شایعات در مورد این ویژگی جدید ابتدا در ماه مه منتشر شدند وقتی یک هکر تسلا به نام Green نشانههای ردگیری خستگی در نرمافزار تسلا پیدا کرد.
در عمل، ابزار هشدار خستگی راننده به ویژگیهای چهره و رفتار رانندگی نگاه میکند. اگر سیستم نشانههای خستگی را ثبت کند، یک هشدار روی صفحه لمسی در منطقه کارتها ظاهر میشود و اگر سیستم نشانههای خستگی را ثبت کند، یک زنگ داخلی فعال میشود. رانندگان میتوانند این ویژگی را با مراجعه به تنظیمات و سپس بخش ایمنی غیرفعال کنند. اما مگر اینکه همیشه هنگام حرکت خودرو از مرکز مستقیم خط لبه بزند، کمتر دلیلی برای غیرفعال کردن آن وجود دارد.
به هر حال، ابزار هشدار خستگی راننده باید به طور خودکار در سفر جدید فعال شود. با این حال، این ویژگی تنها زمانی فعال میشود که خودرو سرعت 40 مایل بر ساعت را بیشتر کند و اگر خودران (Autopilot) فعال نباشد. حتی اگر یک هشدار رخ دهد، سیستم هشدار خاموش میشود اگر خودرو زیر این سرعت حداقلی بیافتد. تسلا در اعلان خود از این ویژگی، به رانندگان تذکری میدهد که "مسئولیت" بر عهده آنهاست که بیدار و متمرکز به جاده و شرایط رانندگی باشند.