اپل در مورد پروژه خودروی الکتریکی خود آنقدر روراست نبوده است، اما به گفته بلومبرگ، سازنده آیفون در حال استخدام مهندس نرم افزار
Autopilot تسلا برای کار بر روی خودروهای برقی خود است. منابع نزدیک به این موضوع به بلومبرگ گفتند که اپل کریستوفر "سی جی" مور را برای کار روی نرم افزار خود ران خود جذب کرده است. او به استوارت باورز، یکی دیگر از اعضای سابق تسلا که قبلاً معاون مهندسی بود، گزارش می دهد.
مور در طول مدتی که در تسلا کار می کرد، به دلیل اغراق آمیز خواندن ادعای «خود رای بودن» مدیرعامل ایلان ماسک، جنجال برانگیخت. در ماه ژانویه، ماسک اظهار داشت که «بسیار مطمئن است که این خودرو امسال میتواند خود را با قابلیت اطمینان بیش از انسان رانندگی کند». نرم افزار کامل خود ران، که در حال حاضر در نسخه بتا است، یک وسیله نقلیه تسلا را کاملاً خودمختار نمی کند، زیرا راننده باید همیشه خودرو را کنترل کند.
مور اشاره کرد که تسلا در حال حاضر در سطح 2 است و به سطح استقلال خودرو اشاره می کند - سطح 2 به این معنی است که خودرو همچنان به نظارت راننده نیاز دارد، در حالی که سطح 5 نشان دهنده سیستم خود ران خودرو است. مور از آن زمان به عنوان شاهد برای سقوط آتشین تسلا در آوریل که دو کشته بر جای گذاشت فراخوانده شد. گزارشهای اولیه حاکی از آن است که هیچکس روی صندلی راننده نبوده است، اما هیئت ملی ایمنی حملونقل ماه گذشته گفت که بررسیهایش نشان میدهد که صندلی راننده در آن حادثه اشغال شده است.
پروژه خودروی الکتریکی اپل با نام رمز پروژه تایتان همچنان محرمانه است، با این حال، ما می دانیم که اپل کارشناسان خودروهای برقی را از سایر شرکت ها - به ویژه تسلا - استخدام کرده است.
پس از اینکه فورد، داگ فیلد، رئیس پروژه خودروی اپل را به خدمت گرفت، اپل کوین لینچ، مدیر اجرایی سابق Adobe و Apple Watch را جایگزین او کرد. اپل همچنین اولریش کرانز، یکی از بنیانگذاران Canoo را که به BMW در برنامه های i3 و i8 کمک کرد، استخدام کرد. اپل قبلا طراح اندرو کیم از تسلا را به همراه مایکل شوکوتش، کارشناس سیستم های درایو تسلا و معاون مهندسی داخلی/خارجی خودرو، استیو مک مانوس، جذب کرده بود.